کاشت مو

دلایل ریزش مو در مردان و راه های جلوگیری از آن

دلایل ریزش مو

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با ساختار اصلی مو و دلایل ریزش مو در مردان صحبت کنیم.در این مطلب خانم مرجان همتی در رابطه با راه های جلوگیری از ریزش مو و نقش تغذیه بر سلامت مو صحبت می کند.اما این مطلب به شما کمک میکند تا میزان استاندارد ریزش مو در روز را بدانید.اگر مشکلی در مو های خود می بینید باید هرچه زودتر پیشگیری کنید.در غیر این صورت باید وارد مراحل درمان شوید.همان طور که می دانید انجام مراحل پیشگیری بسیار کم هزینه تر و سالم تر است و فرد می تواند به صورت طبیعی رشد مو های خود را چک کند تا در صورت لزوم از ویتامین ها و داروهای پیشگیرانه استفاده کند.البته جای نگرانی نیست.اگر شما موهای خود را از دست دادید می توانید به راحتی و در کمترین زمان تمام موهای خود را برگردانید.تا انتهای این مطلب را بخوانید تا بفهمید در چه مرحله ای هستید.

ساختار موی سر

قبل از هرچیز باید با ساختار موی سر را کاملا بشناسید.در این صورت می توانید دلیل ریزش مو را بررسی کنید.البته این یک مطلب علمی است.شاید بسیاری از شما علاقه ای به دانستن این مطالب نداشته باشید.مشکلی نیست.می توانید از جلسات مشاوره ای برای بررسی تراکم موی خود بهره ببرید.خانم همتی تمام نکات مربوط به سلامت موی شما را بررسی می کند و تمام نکات لازم را برای شما شرح می دهد.

مو از فولیکول رشد می کند. این در محل اتصال درم عمیق و هیپودرم قرار دارد و به آن پیاز می گویند.خون رسانی توسط یک رگ کوچک که به ساقه مو نفوذ می کند تضمین می شود و تمام عناصر حیاتی مورد نیاز مو را برای سلامتی مانند اسیدهای آمینه، مواد معدنی و ویتامین ها فراهم می کند.

غدد ساقه مو را احاطه کرده اند که مهمترین آنها غده چربی است که سبوم، روان کننده طبیعی مو را تولید می کند.در سطح پوست سر، منافذ عرق تولید شده توسط غدد عرق را تخلیه می کنند.

مو از 95% کراتین تشکیل شده است، یک پروتئین فیبری و مارپیچ (به شکل مارپیچ) که بخشی از ترکیب پوست و تمام فانارا (مو، ناخن و غیره) است. کراتین که توسط کراتینوسیت ها سنتز می شود، در آب نامحلول است، بنابراین ضد آب و محافظت از مو را تضمین می کند. 18 اسید آمینه مانند پرولین، ترئونین، لوسین یا آرژنین در ترکیب مو نقش دارند، کراتین به ویژه سرشار از سیستئین (انواع اسید آمینه گوگرد) است که پل های دی سولفیدی را بین مولکول ها تشکیل می دهد و به کل آن سفتی و استحکام می بخشد.

دلایل ریزش موتقسیم بندی ساختار موی سر

ساختار مو به 3 قسمت مجزا تقسیم می شود:

– مغز (یا مدول): قسمت مرکزی شفت، از ماده ای بی شکل، نرم و چرب تشکیل شده است.

– کوتیکول: یک لایه بیرونی نازک و محافظ که حاوی بخش مغذی ضروری برای رشد مو است، بسیار کراتینه شده، متشکل از سلول‌های فلس مانند که روی یکدیگر همپوشانی دارند، این سلول‌ها حدود 60 میکرومتر طول و 6 میکرومتر عرض دارند.

– قشر: جزء اصلی مو، جایی که ما زنجیره های بلندی از کراتین را پیدا می کنیم که به مو حالت ارتجاعی، انعطاف پذیری و مقاومت می دهد. سلول های قشر مغز توسط سیمان بین سلولی غنی از لیپیدها و پروتئین ها به هم مرتبط می شوند. هر سلول از دسته هایی تشکیل شده است که در جهت طول مو قرار دارند: این ماکروفیبریل ها هستند که خود از میکروفیبریل ها تشکیل شده اند که به نوبه خود از پروتوفیبریل ها تشکیل شده اند.

دلایل ریزش موی سر

حالا که به طور کامل با ساختار موی سر آشنا شدید باید با دلیل ریزش مو هم آشنا شوید.البته یک دلیل وجود ندارد.شما ابتدا باید ریشه یابی کنید.بعد از پیدا کردن ریشه ی موضوع اقدام به پیشگیری یا درمان ریزش موی سر کنید.این مراحل باید به ترتیب انجام شود.این کار در کلینیک تخصصی کاشت موی آدینا توسط بهترین متخصصان برای شما انجام می شود.شاید بتوان گفت وجه تمایز کلینیک آدینا در تهران با سایر کلینیک های زیبایی همین است.ما به عمل زیبایی شما به چشم عمل درمانی نگاه می کنیم و قصد داریم مشکل را ریشه ای درمان کنیم.برای همین کیفیت کار در آدینا با سایر مجموعه ها به حد زیادی متفاوت است.

ریزش مو یک اتفاق نسبتاً رایج است. در حالی که این بیماری در بزرگسالان مسن‌تر شایع‌تر است، هر کسی از جمله کودکان می‌تواند آن را تجربه کند.

طبق گفته آکادمی پوست آمریکا (AAD) ریزش بین 50 تا 100 تار مو در روز معمول است. با حدود 100000 تار مو روی سر، آن ریزش کوچک قابل توجه نیست. موهای جدید به طور معمول جایگزین موهای از دست رفته می شوند، اما همیشه این اتفاق نمی افتد.

ریزش مو می تواند به تدریج در طی سال ها ایجاد شود یا به طور ناگهانی اتفاق بیفتد. بسته به علت زمینه ای، ممکن است موقت یا دائمی باشد.

آیا می‌خواهید بفهمید که آیا واقعاً در حال ریزش مو هستید یا فقط ریزش معمولی را تجربه می‌کنید؟ مطمئن نیستید که آیا زمان مراجعه به پزشک فرا رسیده است؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد ریزش مو و نحوه مدیریت آن به مشاوران آدینا مراجعه کنید.

بیماری های مربوط به ریزش موی سر

انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد، برخی شایع و برخی نادرتر هستند و هر کدام علل زمینه‌ای متفاوتی دارند.بسته به نوع ریزش مو، می تواند در نتیجه ژنتیک، علل داخلی یا علل خارجی باشد. در اینجا به چند نوع مختلف ریزش مو نگاهی می اندازیم:

آلوپسی آندروژنیک

آلوپسی آندروژنیک به ریزش موی ارثی، مانند طاسی با الگوی مردانه یا طاسی الگوی زنانه اشاره دارد، و همچنین به عنوان «آلوپسی الگو» شناخته می‌شود، زیرا ممکن است برای مردان و زنان اتفاق بیفتد.همچنین شایع ترین علت ریزش مو است که تا 50 درصد افراد را تحت تأثیر قرار می دهد.

ریزش مو مربوط به آلوپسی آندروژنیک به تدریج اتفاق می افتد. در حالی که برخی از افراد ممکن است در اوایل بلوغ ریزش مو را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است تا سنین میانسالی متوجه علائم آن نشوند.طاسی الگوی زنانه اغلب منجر به نازک شدن تمام پوست سر می شود و ممکن است مانند گشاد یا نازک شدن اطراف قسمت به نظر برسد. معمولاً پس از 65 سالگی رخ می دهد، اما برای برخی از زنان، می تواند در اوایل زندگی آنها شروع شود.

طاسی با الگوی مردانه معمولاً شامل ریزش تدریجی مو در بالای شقیقه ها و نازک شدن در قسمت تاج سر است که شکل “M” را ایجاد می کند.

آلوپسی آره آتا

آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است که باعث می شود سیستم ایمنی بدن به فولیکول های مو حمله کند و در نتیجه لکه های طاسی ایجاد شود که می تواند از کوچک تا بزرگ متغیر باشد. در برخی موارد، ممکن است منجر به ریزش کامل مو شود.برخی از افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا علاوه بر ریزش موی سر، موهای ابرو، مژه یا سایر قسمت های بدن خود را از دست می دهند.

آناژن افلوویوم

آناژن افلوویوم شامل ریزش سریع مو می شود. این معمولاً به دلیل پرتو درمانی یا شیمی درمانی اتفاق می افتد.معمولاً پس از توقف درمان، موها دوباره رشد می کنند.

تلوژن افلوویوم

تلوژن افلوویوم نوعی ریزش موی ناگهانی است که در اثر شوک عاطفی یا فیزیکی، مانند یک رویداد آسیب‌زا، دوره استرس شدید، یا یک بیماری جدی ایجاد می‌شود.

دلایل ریزش موراه های مقابله با ریزش موی سر

ریزش موی سر از جمله مواردی است که سالها روی آن مطالعه شده.علتهای زیادی برای ریزش مو وجود دارد.برخی از این دلایل ارثی هستند و قابل درمان نیست.اما بیشتر بیماری های مربوط به ریزش مو قابل درمان یا پیشگیری هستند.امروزه داشتن موهای پر پشت آرزوی دست نیافتنی نیست.شاید در گذشته اعتماد به نفس بسیاری افراد بابت نداشتن مو از بین می رفته.اما حالا اگر کسی بخواهد می تواند بیشترین تراکم مو را داشته باشد.اما در مجموعه آدینا در تهران در ابتدا سعی بر پیشگیری و درمان ریزش مو با کمترین هزینه هستیم.اگر تمام این موارد برای شما کار نکند بهترین روش کاشت مو با بیشترین تراکم را برای شما انجام می دهیم.در جلسات مشاوره ای تمام این این موارد برای شما توسط خانم همتی توضیح داده می شود.به شما این اطمینان را می دهیم اگر نیاز به کاشت نداشته باشید به هیچ عنوان عمل کاشت مو برای شما انجام نمی شود. حتی به درخواست خود شما.پس برای دریافت مشاوره های سلامت مو با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید