روش بلفاروپلاستی

مراحل جراحی افتادگی پلک در مجموعه آدینا

عمل افتادگی پلک

امروزه با پیشرفت عمل های جراحی هم بسیار پیشرفت کرده و خیلی آسان تر شده.کاهش سن افراد امروزه دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست.با چند عمل جراحی ساده و سرپایی می توانید سن خود را خیلی کاهش دهید.البته نباید روی جراحی به عنوان تنها راه حساب کنید.شما باید لایف استایل یا سبک زندگی خود را به گونه ای طراحی گنید که کمترین آسیب به بدن برسد.غذاها و عادات روزانه خیلی در این امر موثر است.اما از جمله عمل های زیبایی که امروزه در کلینیک های زیبایی انجام می پذیرد,جراحی پلفاروپلاستی یا عمل افتادگی پلک می باشد.در این مطلب قصد داریم تا به کمک خانم همتی متخصص عمل های زیبایی در مجموعه زیبایی آدینا در تهران شما را با مراحل جراحی افتادگی پلک آشنا کنیم.اما قبل از آن با ساختار پلک یا بهتر بگوییم ساختار پوست پلک آشنا می کنیم.در رابطه با مراقبت های پوستی برای جلوگیری از افتادگی پلک هم بحث می کنیم.

ساختار پوست پلک چشم

پوست بزرگترین عضو بدن است که از آب، پروتئین، چربی و مواد معدنی ساخته شده است. پوست شما از بدن شما در برابر میکروب ها محافظت می کند و دمای بدن را تنظیم می کند. اعصاب موجود در پوست به شما کمک می کند تا احساساتی مانند گرما و سرما را احساس کنید.پوست شما، همراه با مو، ناخن، غدد چربی و غدد عرق، بخشی از سیستم پوششی (in-TEG-you-MEINT-a-ree) است. “Integumentary” به معنای پوشش بیرونی بدن است.

اما در برخی نقاط پوست با مو همراه نیست.مانند پوست پلک چشم.البته می توان گفت موی روی پوست پلک قابل رویت نیست.در دوران تکاملی انسان این مو از بین رفته و قابل رویت نیست.در ادامه با ساختار و وظایف لایه های اصلی پوست آشنا می شوید.با شناخت ساختار پوست بهتر می توانید از آن مراقبت و نگه داری کنید.این مراقبت ها می تواند روند پیری زود رس را کند کند و همیشه پوست شفاف و جوان داشته باشید.

لایه های پوست چیست؟

سه لایه بافت پوست را تشکیل می دهد.این سه لایه مهمترین ساختار پوست می باشد.ایجاد مشکل در هر یک از این لایه ها می تواند برای شما مشکل ساز باشد.حتی بناید از یک زخم سطحی روی پوست به سادگی بگذرید.البته اگر پوست برای شما مهم است و می خواهید همیشه سالم باشد.لایه های پوست به ترتیب زیر است.

اپیدرم، لایه بالایی.
درم، لایه میانی.
هیپودرم، لایه زیرین یا چربی.

مراحل جراحی افتادگی پلکاپیدرم (لایه بالایی پوست) چه وظیفه ای دارد؟

اپیدرم شما لایه بالایی پوست است که می توانید آن را ببینید و لمس کنید. اجزای سازنده این لایه بیشتر کراتین، پروتئینی در داخل سلول‌های پوست است و سلول‌های پوست را می‌سازد و همراه با پروتئین‌های دیگر به هم می‌چسبد و این لایه را تشکیل می‌دهد.وظایف این لایه به شرح زیر است.

اپیدرم:به عنوان یک سد محافظ عمل می کند:

اپیدرم از ورود باکتری ها و میکروب ها به بدن و جریان خون و ایجاد عفونت جلوگیری می کند. همچنین در برابر باران، آفتاب و سایر عناصر محافظت می کند.برای همین وقتی شما آفتاب میگیرید و یا دچار سوختگی می شوید در ابتدا این لایه را آسیب زدید.

ایجاد پوست جدید:

اپیدرم به طور مداوم سلول های جدید پوست می سازد. این سلول های جدید جایگزین حدود 40000 سلول قدیمی پوستی می شوند که بدن شما هر روز می ریزد. شما هر 30 روز یک بار پوست جدیدی دارید.پس جالب است بدانید شما دائم در حال پوست اندازی هستید.اگرچه این موضوع زیاد به چشم نمی آید.

از بدن شما محافظت می کند:

سلول های لانگرهانس در اپیدرم بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند. آنها به مبارزه با میکروب ها و عفونت ها کمک می کنند.در حقیقت لایه ی اولیه پوست شما بزرگترین لایه محافظتی برای شما می باشد.

رنگ پوست را فراهم می کند:

اپیدرم حاوی ملانین است، رنگدانه ای که به پوست رنگ می دهد. میزان ملانین شما رنگ پوست، مو و چشم شما را تعیین می کند. افرادی که ملانین بیشتری تولید می کنند پوست تیره تری دارند و ممکن است زودتر برنزه شوند.البته با آفتاب گرفتن و را های دیگیری مانند سولاریوم می توانید این رنگ را تیره تر کنید.حتی امروزه با روش های جیدی پوست را سفید می کنند. ای روش به اسم پوست کره ای می باشد که سفیدی خاصی به پوست شما می دهد.

درم (لایه میانی پوست) چه عملی انجام می دهد؟

درم 90 درصد ضخامت پوست را تشکیل می دهد.این لایه بیشترین حجم ضخامت را دارد.برای همین نگهداری از این لایه بسیار مهم است.این لایه میانی پوست وظایف زیر را دارد:

کلاژن و الاستین دارد:

کلاژن پروتئینی است که سلول های پوست را قوی و انعطاف پذیر می کند. پروتئین دیگری که در درم یافت می شود، الاستین است که پوست را انعطاف پذیر نگه می دارد. همچنین به پوست کشیده کمک می کند تا شکل خود را به دست آورد.همین کشیدگی پوست است که شما را جوان تر نشان می دهد.پس دلیل تزریق کلاژن را در اینجا فهمیدیم.

رشد مو:

ریشه فولیکول های مو به درم می چسبد.شاید بتوان اصلی ترین عامل ریزش مو را ضعیف شدن همین لایه دانست.این لایه محل کاشت و رشد مو می باشد.بسایری از بیماری های پوستی و مربوط به مو مربوط به این قسمت است.

اعصاب و حس های ما به این قسمت مربوط است.

اعصاب درم به شما می گویند زمانی که چیزی بیش از حد گرم است که نمی توانید لمس کنید، خارش می کند یا بسیار نرم است. این گیرنده های عصبی نیز به شما در احساس درد کمک می کنند.

تولید چربی:

غدد چربی در درم به نرم و صاف نگه داشتن پوست کمک می کنند. روغن همچنین از جذب آب بیش از حد پوست در هنگام شنا یا گرفتار شدن در طوفان جلوگیری می کند.

تولید عرق:

غدد عرق در درم عرق را از طریق منافذ پوست آزاد می کنند. عرق به تنظیم دمای بدن شما کمک می کند.

خون را تامین می کند:

رگ های خونی در درم مواد مغذی را برای اپیدرم فراهم می کنند و لایه های پوست را سالم نگه می دارند.

مراحل جراحی افتادگی پلکهیپودرم (لایه زیرین پوست) چه وظایفی دارد.

لایه زیرین پوست یا هیپودرم، لایه چربی است. لایه چربی دار زیر پوست همین قسمت است.آخرین لایه محافظ پوستی می باشد.برای همین باید چربی داشته باشد.چربی های زیر پوستی مربوط به همین قسمت است.لایه ای که بدنسازهای مسابقه ای خیلی برای از بین بردن چربی آن زحمت می کشند.البته این کار آسیب به لایه های بالاتر می زند.هیپودرم کارهای زیر را انجام می دهد.

ماهیچه ها و استخوان ها را بالشتک می کند:

چربی موجود در هیپودرم از عضلات و استخوان ها در برابر صدمات در هنگام سقوط یا تصادف محافظت می کند.مثلا وقتی شما زمین می خورید شاید استخاون دچار کوفتگی شود.اما پوست شماست که از شکستگی جلوگیری می کند.افراد لاغر با درصد چربی پایین بیشتر در معرض آسیب عضلانی و استخوانی هستند.

دارای بافت همبند:

این بافت لایه های پوست را به ماهیچه ها و استخوان ها متصل می کند.در حقیقت رابط بین پوست و عضله یا استخوان همین لایه است.

به اعصاب و عروق خونی کمک می کند:

اعصاب و رگ های خونی در درم (لایه میانی) در هیپودرم بزرگتر می شوند. این اعصاب و رگ های خونی منشعب می شوند تا هیپودرم را به بقیه بدن متصل کنند.

دمای بدن را تنظیم می کند:

چربی موجود در هیپودرم از سرد شدن یا گرم شدن بیش از حد جلوگیری می کند.برای همین وقتی درصد چربی بدن پایین می آید شما بیشتر احساس سرما یا گرما می کنید.شاید افراد چاق را دیده باشید که در سرما یا لباس کم می گردند و احساس گرما می کنند.دلیل این امر همین است.

دلیل افتادگی پوست

حالا که با ساختار پوست آشنا شدید می توانید به راحتی دلیل برخی بیماری ها و پیری های پوست را درک کنید.ما در مطلبی جدا دلیل افتادگی پوست پلک را توضیح دادیم که می توانید این مطلب جذاب را مطالعه کنید.اما می توان فهید که بیشترین دلیل افتادگی پلک مربوط به لایه دومی و میانی پوست می باشد.این امر به دلیل کاهش پروتیئن ها و کلاژن موجود در لایه میانی بیشتر اتفاق می افتد.باید در نظر داشته باشید که برخی مراقبت های روزانه شما را از این بیاری درو تر می کند و عمر مفید پوست را افزایش می دهد.البته حساسیت های بیجا هم سبب آسیب های شدید به پوست شده.پس هر لوسیون یا کر یا هر ماده دیگری را روی پوست خود امتحان نکنید.ساختار پوست همه افراد شبیه هم نیست.

جراحی بلفاروپلاستی یا افتادگی پلک چیست؟

به تازگی در کلینیک ها  جراحی جدیدی انجام می شود.این جراحی هم جنبه درمانی و هم جنبه زیبایی دارد.جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی افتادگی پلک از جمله عمل های سرپایی حساب می شود.برای همین می توانید بعد از آن به زندگی عادی برگردید و فقط باید مرقبت ها را انجام دهید.این جراحی حتی نیاز به بیهوشی ندارد و از بی حسی موضعی استفاده می شود.در ادامه مراحل جراحی افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی برای شما شرح می دهیم.این مراحل توسط تیم متخصص در مجموعه زیبایی آدینا در تهران زیر نظر خانم همتی انجام می شود.

مراحل جراحی افتادگی پلکمراحل عمل افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی

مراحل جراحی افتادگی پلک را به سه قسمت تقسیم می کنیم.تمام این مراحل در کلینیک آدینا در تهران به دقت بررسی و انجام می شود.برای همین باید جدی گرفته شود.شاید تفاوت آدینا با سایر کلینیک ها همین سختگیری ها در مراحل انجام عمل است.

مرحله اول

مشاوره و توجیه زیبا جو توسط مشاور متخصص مجموعه زیبایی آدینا می باشد. در این جلسه بیمار انتظار خود را در رابطه با این عمل به مشاور می گوید.مشاوره هم بهترین شکل را برای وی توضیح می دهد.ما در مجموعه آدیا تاکید به عمل های طبیعی داریم.کم پیش آمده بیمار از نحوه عمل ما ناراضی باشد.شاید بهتر است بگوییم نباید توقع معجزه داشته باشید چون از حالت طبیعی صورت خود دور می شوید.قصد ما جوانسازی است نه اینکه تغییر در صورت شما بدهیم.پس این مرحله برای شما بسیار مهم است. در این جلسه در صورت توافق روز جراحی و ساعت و جراحی و تمام مراقبت های پیش نیاز آن برای شما شرح داده می شود.

مرحله دوم

در روز عمل راس ساعت باید در کلینیک حاظر شوید.چک آپ های کلی در برای شما انجام میشود و متخصص بررسی های آخر را برای شما انجام می دهد.بی حسی موضعی به شما تزریق می شود.حسی شبیه تزریق بی حسی در دندان پزشکی را تجربه می کنید.بعد از آن دردی متوجه نمی شوید.پلک شما به آرامی بریده می شود.قسمت اضافی برداشته می شود و با ظرافت خیلی زیاد بخیه می شود.این مرحله به اندازه ای حساس است که دلیل تفاوت قیمت کلینیک ها برای همین بخیه است.بخیه باید به گونه ای زده شود که هیچ اثری از آن نماند. در غیر این صورت باید یک سری روش های درمانی برای جای بخیه در نظر بگیرید. در حین عمل با شما صحبت می کنیم و حتی نظر شما را در حین عمل می پرسیم.

مرحله سوم

انجام مراقبت های بعد از عمل و ترخیص بیمار از کلینیک.بعد از عمل شما زیر نظر ما تا دو ساعت چک آپ می شوید.این پیگیری ها برای این است که حساسیت یا عفونتی بعد از عمل مشاهده نشود.تمام داروها و لوسیون های مورد نیاز برای شما تجویز می شود.بعد از آن به خانه می روید و تا یک هفته کار سنگین انجام نمیدهید.باید دوباره به ما مراجعه کنید تا جای بخیه و کیفیت عمل بررسی شود.به عبارت دیگر ما شما رها نمیکنیم و تا بهبودی کامل در اختیار آدینا هستید.

مطلب پایانی

امروزه بسیاری از کلینیک ها کارهای زیبایی انجام می دهند.اما برخی بدون اطلاع و با توجه به تبلیغات زرد جذب این کلینیک ها می شوند.باید دقت کنید که عمل های زیبایی با جان شما د رارتباط است.ما این ضمانت را به شما در آدینا می دهیم که بهترین کیفیت جراحی را با مناسب ترین قیمت برای شما انجام می دهیم.پس نگران چیزی نباشید و به نمونه کارهای ما در پیج اینستاگرام مراجعه کنید.در ادامه کلیپی از جراحی پلک در آدینا برای شما قرار می دهیم تا با مراحل عمل افتادگی پلک به خوبی آشنا شوید.برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید و در رابطه با جراحی و خدمات مورد نیازتان با ما صحبت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید