کاشت مو

آیا ادعای کاشت مو دائمی بدون بازگشت واقعی است؟

آیا کاشت مو دائمی است؟

اولین سوالی که برای مراجعه کننده کاشت مو ایجاد میشود این است که آیا روش کاشت مو دائمی هست یا خیر.برای انجام عمل کاشت مو،بعد از انجام جا به جایی گرافت های کاشته شده و رعایت تمام اصول از جمله رعایت زنجیره سرد،جای گرافت هایی که برای کاشت انتخاب شده بصورت دائمی است.مهمترین عاملی که باعث میشود ریشه های کاشته شده دچار ریزش نشود و کاشت مارا تبدیل به کاشت مو دائمی بکند این است,که ریشه هایی که از ناحیه ی اهدا کننده برداشت میشود هورمون ریزش نداشته باشند.ولی بطور کلی تمام موهای بدن و صورت عمر مشخصی دارند.در برخی از افراد در سنین بالا ممکن است به تدریج تمام موهای صورت،بدن و سر ‌کاهش پیدا کند.برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با خانم همتی از طریق چت آنلاین سایت در تماس باشید. خانم همتی بهترین مشاور زیبایی در مجموعه آدینا در تهران می باشد.

اکثر مردان می پرسند “آیا کاشت مو دائمی است؟” این سوال را بیشتر افرادی می پرسند, هنگامی که برای اولین بار به متخصص ریزش مو یا پزشک به مجموعه زیبایی آدینا در تهران مراجعه می کنید.این سوال بسیار منطقی می رسد. اما باید بدانید ترمیم مو با جراحی تنها درمان مادام العمر برای ریزش مو است. درمان‌ها و راه‌حل‌های دیگری نیز وجود دارد، و برخی مؤثر هستند، در حالی که برخی دیگر فقط ادعاهای تبلیغاتی هستند.مانند آنچا در ماهواره تبلیغ می کنند. با این حال، بخش عمده ای از این درمان ها باید دائما تکرار شوند یا هر پیشرفتی که به دست آمده است، به محض پایان درمان، ناگزیر از بین می رود. خوشبختانه، این مورد در مورد روش کاشت مو اتفاق نمی افتد.

تاریخچه ی کاشت مو

جراحی کاشت مو اولین بار در سال 1959 توسط دکتر نورمن اورنترایچ معرفی شد. نشریه معروف او روشی را شرح داد که در آن از دوشاخه های بزرگ، حدود چهار تا شش میلی متر استفاده می شد. از این زمان، روش های کاشت به کلی عوض شده. مردانی که ریزش مو را تجربه می کنند اکنون گزینه های مختلفی برای جایگزینی دائمی مو دارند. با این حال، مردان تعجب می‌کنند که آیا کاشت مو دائمی است یا این روش درمانی موقتی برای یک بیماری رایج است؟ پاسخ به این که آیا دائمی خواهد بود برای اکثر مردان یک بله قاطع است.

دلیل دائمی بودن کاشت مو در مردان

ترمیم مو با جراحی شامل حرکت دادن موها از پشت و کناره های سر یا به اصطلاح بانک مو به مناطقی است که در تاج، بالا یا جلوی سر طاس یا نازک شده است. پس از انجام کاشت مو، موهای کاشته شده مانند موهای معمولی به رشد خود ادامه می دهند، زیرا موهای طبیعی هستند.پیوند فولیکولی به طور گسترده ای برای ایجاد طبیعی ترین نتایج شناخته شده است. این واحدهای فولیکولی دسته‌های کوچکی از موها هستند که در پوست سر انسان ایجاد می‌شوند. به دست آوردن این دسته های کوچک مو از ناحیه اهداکننده و قرار دادن آنها به گونه ای برای به حداکثر رساندن مزایای آرایشی به مهارت قابل توجهی نیاز دارد.این مهارت در پزشکان مجموعه آدینا بسیار بالاست.شاید همین موضوع ما را از سایر کلینیک ها در تهران متمایز می کند.نمونه کارهای ما گواهی بر این ادعاست.

سیکل رویش مو به چه صورت است؟

اما مهمترین مرحله ای که باید بدانید از انواع سیکل و مراحل ریشه مو است:
سیکل ریشه ی مو دارای سه مرحله است
۱-مرحله ی آناژن(مرحله ی رشد)
۲- مرحله ی جابه جایی و میانی
۳-مرحله ی تلوژن(خواب و استراحت)
که این مراحل رو در روند کاشت مو دائمی را کامل توضیح میدهیم.بعد از اتمام کاشت مو و جابه جایی فولیکول های کاشته شده،آثار زخم در ناحیه ی برداشت بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۴ روز ترمیم می شود.همچنین التهاب پوست کامل برطرف میشود.اما فولیکولی و گرافت هایی که کاشته شده است بعد از مدت ۱۴ روز از فاز میانی و جابه جایی وارد مرحله خواب و استراحت (تلوژن) میشود.یا به اصطلاح آمیانه شوکی به ریشه ی موها وارد میشود که جابه جایی باعث آن است. این مرحله ۲ ماه و نیم زمان میبرد.

کاشت مو دائمیمرحله رشد مو بعد از کاشت

زمانی که ریشه ی مو وارد این مرحله میشود ساقه ی مو و همچنین چربی اطراف ساقه در روز ۱۴ تا ۱۶ دچار ریزش میشود.در این مرحله که دو ماه و نیم زمان میبرد،سطح پوست هیچ مویی ندارد.که همین امر باعث میشود مقداری قرمزی در ناحیه ی کاشته شده وجود داشته باشد.بعد از گذشت ۲/۵ ماه،ریشه ی مو به فاز آناژن وارد می شود.سپس ۸ ماه زمان لازم است که تمامی ریشه ها رشد کامل داشته باشد.در ابتدا گرافت های تک ریشه ای،سپس گرافت های ۲،۳ تار مویی به ترتیب شروع به رشد میکند.نتیجه ی ایده آل بعد از گذشت ۹ ماه قابل مشاهده است.همانطور که فهمیدید کاشت مو دائمی بدون بازگشت یک مقداری به رعایت های خود بیمار بستگی دارد.

انواع روش های کاشت مو در مجموعه زیبایی آدینا در تهران

انواع روش های مدرن کاشت مو ی دائمی موجود در اکثر مردان به خوبی مورد توجه قرار گرفته و موفقیت آمیز گزارش شده است. روش سنتی تر ترمیم مو به روش جراحی، پیوند واحد فولیکولی (FUT) نامیده می شود. این روش شامل برداشتن نوار بلند و نازک از پوست سر اهداکننده و کنار گذاشتن آن است. این نوار سپس جدا شده و در حالی که زیر میکروسکوپ های پرقدرت ویژه قرار می گیرد، تقسیم می شود.

روش جدیدتر به عنوان استخراج واحد فولیکولی (FUE) نامیده می شود. این درمان شامل برداشتن واحدهای فولیکولی منفرد به طور مستقیم از پوست سر است. هنگامی که این واحدهای فولیکول مو برداشت شدند، بقیه مراحل در درجه اول در FUT و FUE یکسان است. صدها تا هزاران سوراخ به اندازه سوزن با زخامت نانومتر در ناحیه گیرنده برای دریافت پیوند پیوند ایجاد می شود. پس از ایجاد مکان ها، واحدهای فولیکولی در جای خود پیوند زده می شوند. این قسمت از روش بسته به میزان ریزش مو می تواند چندین ساعت یا بیشتر طول بکشد.

هر دوی این روش ها منجر به کاشت موی موفق می شود. موفقیت مادام العمر توسط تعداد قابل توجهی از مردانی که انتخاب می کنند تحت هر یک از این روش ها قرار گیرند، قابل انتظار است. انتظار می رود که فولیکول ها ظرف دو تا سه ماه پس از کاشت مو، موهای جدید تولید کنند. پس از یک سال، پیوند باید ضخیم تر و پرتر شود. آرایش زیبایی فولیکول های پیوند شده چیزی است که طبیعی ترین نتایج را ایجاد می کند.

کاشت مو دائمیبهترین زمان کاشت مو در مردان

مردانی که قصد جراحی کاشت مو را دارند باید بدانند که برای اینکه کاندید موفقی باشند، باید چند معیار اساسی را رعایت کنند.

مردان باید به اندازه کافی ریزش مو را تجربه کرده باشند که بر ظاهر آنها در زمان انجام عمل تأثیر بگذارد.
باید انتظارات واقع بینانه ای در مورد آنچه که جراحی کاشت مو می تواند انجام دهد داشته باشند.
مردان به اندازه کافی موی اهداکننده در دسترس داشته باشند تا نیازهای فعلی و آینده برای جایگزینی مو را برآورده کنند.
جراحی کاشت مو یک روش پیشگیرانه برای ریزش مو نیست. این روش درمانی برای مردانی است که به اندازه کافی ریزش مو را تجربه کرده اند تا ظاهر خود را تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که کاشت مو نمی تواند از پیشرفت ریزش موی ژنتیکی جلوگیری کند، این روش می تواند با موفقیت اثرات بعدی این نوع ریزش مو را برطرف کند. پیوند زودهنگام برای موثر بودن لازم نیست،پس باید در بهترین زمان باید کاشت انجام شود.

مشاوره رایگان در مجموعه زیبایی آدینا در تهران

در بیشتر موارد، عمل کاشت مو یک عمر طول می کشد. با گذشت زمان، پیوندهای اضافی برای جایگزینی موهای نازک که هنوز در طول جراحی وجود داشتند، ممکن است ضروری باشد. این مورد انتظار است. با این حال، موهای کاشته شده باید پس از تکمیل عمل در جای خود باقی بمانند و اکثر مردان موهای پرتر و پرپشت‌تری داشته باشند. اما مسئله اصلی انجام این عمل در بهترین زمان است. ما در مجموعه زیبایی آدینا یک امکان ویژه برای شما داریم.شما می توانید با تماس با ما یا مراجعه به کلینیک با پزشکان ما دیدار کنید. در این جلسه بانک موی شما بررسی می شود.متخصصان آدینا بهترین روش و بهترین زمان کاشت مو دائمی  را به شما پیشنهاد می دهند.اگر زمان کاشت مناسب نباشد به هیچ عنوان این عمل انجام نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید