کاشت مو

چند واقعیت که درباره کاشت مو به روش میکروگرافت نمیدانید

روش میکروگرافت

کاشت مو به روش میکروگرافت یا FUE

کاشت مو به روش میکروگرافت یا FUE بر خلاف روش fut به برداشتن دانه ای فولیکول های مو گفته میشود.از پوست سر به وسیله ی دستگاه هوشمند که قادر به شناسایی ریشه میباشد به صورت یکی یکی و بدون هیچ گونه برش برداشته میشود.ناحیه برداشت در پشت سر بین دو گوش که ما آن را “ناحیه دهنده یا اهدا کننده “ مینامیم.استخراج واحد فولیکولی (FUE) نوعی پیوند مو است که با برداشتن فولیکول‌های مو از پوست و انتقال آن‌ها به قسمت دیگری از بدن، جایی که مو نازک‌تر یا وجود ندارد، انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان می توانید با خانم همتی در تماس باشید. خانم همتی به عنوان بهترین مشاور زیبایی در مجموعه آدینا تهران در همراه شماست. برای ارتباط مستقیم با ابشان می توانید مستقیم از طریق چت آنلاین سایت اقدام کنید.

FUE از روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) محبوب‌تر شده است، که منجر به ظاهر «شاخه‌های مو» شد.جراحان از میکرو پانچ برای استخراج تک فولیکول‌ها و حرکت دادن آنها استفاده می‌کنند و تقریباً هیچ نشانه‌ای از محل برداشت باقی نمی‌گذارند.ما در کلینیک زیبایی آدینا به شما کمک می کنیم تا بهترین پزشک کاشت مو به روش و fue یا میکروگرافت عمل شما را انجام دهد.پس با خیال راحت می توانید به این مجموعه اعتماد کنید.

آشنایی با روش میکروگرافت

در حالی که تعداد نامحدودی پیوند مو در طی سالهای اولیه انجام شده است,اما روش FUE با توسعه ابزار های فنی مورد استفاده باعث شده,تعداد گرفت های کاشته شده به بیش از 6000 گرافت برسد.این یکی از عواملی است که هم پزشکانی که کار پیوند مو انجام میدهند و هم افرادی که مایل به پیوند مو هستند,روش FUE میکروگرافت را بیشتر ترجیح میدهند.ازسال 2010 کاشت مو به روش میکروگرافت یا FUE به روش اصلی پیوند مو تبدیل شده است که در جهان به کار میرود.

تکنیک FUE چیست؟

FUE Techniqueمخفف عبارت “FolicularUnitExtraction” است.این کار استخراج دسته های دانه ای مو به نام واحد فولیکول است.یک به یک بر روی پوست سر واقع شده و قرار دادن این موارد در مکان های جدید است.واحدهای فولیکولی که باید پیوند زده شوند با استفاده از ابزار مخصوص یکی یکی از پوست سر استخراج می شوند.در همان روز فولیکول ها در مکان های جدید قرار می گیرند.همچنین با استفاده از این روش ، استفاده از روشهای FUT،استفاده از موها بر روی بدن،ترکیب آن با تکنیک FUE امکان پذیر است.روش کاشت میکروگرافت مزایا و معایبی دارد.همچنین هزینه کاشت میکروگرافت به عوامل متفاوتی بستگی دارد.

کاشت مو FUE بیشتر روی پوست سر انجام می شود.همچنین می‌توان آن‌ها را در جای دیگری از بدن که مو نازک یا وجود ندارد، انجام داد. FUE را می توان روی بازوها، پاها و حتی ناحیه تناسلی انجام داد.

مزایا و معایب روش fue

روش FUE با عوارض جانبی بسیار کوچک، مانند اسکارهای سفید کوچک که در آن فولیکول‌ها استخراج شده‌اند، به عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می شود. در موارد بسیار نادر، ممکن است عفونت یا مرگ بافتی در جایی که جراحی انجام شده است، وجود داشته باشد.البته این به مراقبت بعد عمل بستگی دارد.
ممکن است عوارض جانبی موقتی را تجربه کنید که چند روز پس از درمان از بین می روند. عوارض جانبی ممکن است شامل تورم، کبودی و حساسیت باشد.ما در مجموعه آدینا کمترین آمار را برای این عوارض داریم.البته این آمار طبق نظر زیباجویان بعد از عمل است

FUE اغلب در جلسات متعدد 2 تا 4 ساعته در طول چند روز انجام می شود. در موارد نادر، یک جلسه ممکن است 10 تا 12 ساعت طول بکشد.
FUE یک روش سرپایی است، بنابراین معمولاً می توانید بعد از هر عمل به خانه بروید.این زمان بسته به ترکم درخواستی زیبا جو متفاوت است.
بعد از FUE مجبور نیستید کارهای روزمره خود را کاملا قطع کنید. اما برای حدود یک هفته ناحیه عمل را در آب غوطه ور نکنید یا ورزش شدید انجام ندهید.
تقریباً هر نوع جراح صلاحیت انجام جراحی کاشت مو را دارد. ممکن است بخواهید با یک متخصص پوست که در زمینه ریزش مو تخصص دارد یا دارای گواهی جراحی کاشت مو است، مشورت کنید.ما مشاوران با تجربه ای در مجموعه آدینا در اختار شما قرار می دهیم.

موهای کاشته شده در ناحیه جدیدی از بدن معمولاً در حدود 3 تا 4 ماه شروع به رشد می کنند.شما می توانید انتظار داشته باشید که حدود 10 تا 80 درصد منبع مطمئن موهای کاشته شده دوباره رشد کنند.

مزیت کاشت موروش fue چگونه به رشد دوباره مو می انجامد؟

با بالا رفتن سن افراد، چرخه سه فازی رشد و رویش مجدد مو کوتاه می شود تا زمانی که فولیکول ها دیگر موها را دوباره رشد ندهند.این روند برای هر کسی متفاوت است. برخی از افراد در دهه 20 زندگی خود شروع به کچل شدن می کنند، در حالی که برخی دیگر خیلی دیرتر در زندگی طاس می شوند.این بسته به ژنتیک و نحوه مراقبت از پوست و موی شما دارد.

کاشت مو FUE با جایگزینی این فولیکول های قدیمی با فولیکول های جدید که هنوز هم قادر به رشد مو هستند، مو را بازسازی می کند.پس از پیوند، فولیکول ها توسط رگ های خونی تغذیه می شوند و شروع به رشد مو در ناحیه ای می کنند که قبلاً موهای نازک یا طاسی داشت.

نحوه کاشت به روش fue

جراح های ماهر در مجموعه آدینا موهای ناحیه‌ای که فولیکول‌ها برداشته می‌شوند و همچنین اطراف ناحیه پیوند را اصلاح می‌کند.
با استفاده از ابزار میکروپانچ، فولیکول ها را از پوست شما پاک می کنند.
سپس جراح متخصص شما یک سری برش های ریز را با یک سوزن یا ابزار کوچک و تیز دیگری که فولیکول های استخراج شده در آن وارد می شود ایجاد می کند.
آنها فولیکول ها را در برش ها وارد می کنند.
در مرحله آخر جراح شما ناحیه را برای بهبودی تمیز کرده و بانداژ می کند.

در مطلب جداگانه به طور کامل در رابطه با روش کاشت fue صحبت کردیم.

خطرات و عوارض جانبی روش میکروگرافت

شما هیچ جای زخمی از کاشت مو FUE به جز نقاط سفید کوچکی که فولیکول‌ها خارج شده‌اند را تجربه نخواهید کرد. اینها ممکن است به مرور زمان محو شوند.در صورت مشاهده هر یک از عوارض جانبی نادر زیر به پزشک مراجعه کنید.پزشکان ما در مجموعه آدینا بعد از عمل هم پیگیر مراقبت های شما و علائم و عوارض بعد از عمل هستند.

علائم عفونت
زهکشی یا پوسته ای که در آن جراحی انجام شده است
درد یا تورم در اطراف محل جراحی
تورم فولیکول (فولیکولیت)
خونریزی از محل جراحی
بی حسی یا سوزن سوزن شدن در نزدیکی محل جراحی
موهای کاشته شده که شبیه موهای اطراف آن نیستند
طاسی یا نازک شدن حتی پس از پیوند نیز ادامه می یابد.

در صورت بروز هر یک از این علائم باید با پزشک خود در ارتباط باشید.

کاشت موکارهای روتین بعد از عمل کاشت مو به روش میکروگرافت

بازیابی مو در روش FUE سریع است. ممکن است حدود 3 روز کمی تورم یا ناراحتی داشته باشید.در اینجا برخی از دستورالعمل های مراقبت های بعدی وجود دارد که ممکن است پزشک مجوعه آدینا به شما بدهد:

حداقل به مدت 3 روز موهای خود را نشویید یا دوش نگیرید.
پس از شروع شستن موهایتان به مدت چند هفته از شامپوهای ملایم و بدون عطر استفاده کنید.
برای کمک به تسریع بهبودی، چند روز از کار مرخصی بگیرید.
موهای جدید خود را حداقل به مدت 3 هفته شانه نکنید یا برس نزنید.
تا زمانی که پزشکتان بگوید مشکلی ندارد، کلاه، یا سایر لباس‌هایی که بالای سرتان می‌روند نپوشید.
حداقل یک هفته فعالیت بدنی شدید انجام ندهید.
برخی از موها ممکن است در طول فرآیند بهبودی بریزند. این طبیعی است. احتمالاً بعد از 3 تا 4 ماه متوجه تفاوت خواهید شد.

بسته به سلامت موهای کاشته شده شما، ممکن است موهای شما به اندازه مورد انتظار رشد نکند.

کارهایی که برای آماده شدن قبل از عمل کاشت مو باید انجام دهید

در اینجا مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد قبل از کاشت مو FUE انجام دهید.البته تمام این موارد قبل از عمل توسط پزشک به شما گفته خواهد شد:

حداقل یک روز قبل از جراحی سیگار نکشید.
حداقل 3 روز قبل از جراحی الکل مصرف نکنید.
حدود 2 هفته قبل از جراحی از آسپرین یا داروهای رقیق کننده خون استفاده نکنید.
به مدت 2 هفته قبل از عمل از هیچ گونه ویتامین یا مکمل غذایی استفاده نکنید.
سعی کنید حدود 2 هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای ضد افسردگی خودداری کنید.
قبل از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید.
به مدت چند هفته هر روز 10 تا 30 دقیقه پوست سر را ماساژ دهید تا جریان خون در پوست سرتان افزایش یابد.
هر دارویی مانند ماینوکسیدیل (روگین) را که جراح از شما می خواهد مصرف کنید.
قبل از جراحی یک نوار قلب (ECG) و آزمایش خون انجام دهید.

پیدا کردن بهترین دکتر کاشت مو به روش fue

یکی از مزایایی که ما در مجموعه آدینا برای زیبا جویان داریم,انتخاب بهترین پزشک و جراح برای شما می باشد.این مسئله خیلی مهم است.برخی مجموعه ها حتی زیبا جوی خود را نمی شناسند.اما ما در این مجموعه دائما در حال چک آپ زیبا جو و بررسی عمل وی می باشیم.این خصوصیت اصلی این مجموعه می باشد که باعث می شود زیباجویان زیادی به ا مراجعه نمایند.حتی از کشورهای اطراف برای عمل جراحی خود به ما مراجعه می کنند.

منبع اصلی سایت معتبر healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید