کاشت ریش

دلیل ریزش سکه ای ریش در مردان و راه درمان آن

ریش در مردان

همان طور که می دانید ریش در مردان از عواملی است که جذابیت چهره را دو چندان می کند.البته بسته به سلیقه ی فرد فرم ریش در مردان متفاوت است.اما تراکم و رویش ریش در مردان ژنیکی است.برخی ریش پر پشت و برخی ریش ها به صورت کم تراکم می روید.شاید جالب باشد بدانید که زنان هم اندازه مردان روی صورت خود ریش دارند.اما به دلیل وجود هرمون های زنانه این مو ها ضخیم نمی شود و به صورت کرک می روید.تنظیم هرمون در بدن نقش بسایری در رویش و ریزش مو دارد.حتی مشاهده شده در برخی زنان که هرمون زنانه سطح پایین تری دارد و میزان تستسترون مردانه کمی بالا میرود ریش و سبیل به صورت نمایان رویش می کند.در این صورت مشکل فقط با لیزر حل می شود.اما در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با دلیل ریزش سکه ای ریش در مردان و درمان این مشکل با شما صحبت کنیم.خانم مرجان همتی نظرات تخصصی خود را در رابطه با این مشکل و راه های درمان آن با شما در میان می گذارد.

ساختار ریش در مردان

با توجه به مطالعات و بررسی انسان های اولیه نشان می دهد از ابتدا مردان ریش های پر پشتی داشتند و نشانه جذابیت در مردان بوده.حتی مشاهده شده مردان ریش های خود را بسیار بلند نگه می داشتند بزرگان قبایل دارای ریش های پر پشتی داشتند.از لحاظ ژنتیکی ایرانیان ریش های پر پشتی داشتند.حتی در کتیبه ها نشان می دهد افراد مهم ریش های بلندی دارند.اما ساختار ریش را بررسی می کنیم.

ساختار ریش مانند ساختار موی سر است که در مطلب جدا در این رابطه کاملا صحبت کردیم.اما باید بدانید دوران رویش ریش در مردان از دوران بلوغ در مردان آغاز می شود و به صورت تکه تکه شروع به نمایان شدن می کند.اما تراکم رویش در هر فردی متفاوت است.بعضی افراد بلوغ زودرس دارند و در ابتدای بلوغ ریش با تراکم بالا و ساقه ی قوی نمایان می شود.اما برخی دیگر به دلیل کافی نبودن تستسترون در بدن در زمان بلوغ از داشتن ریش محروم می شوند و تا سالها بدن ریش می مانند.اصطلاحا به این مدل ریش ابریشمی می گویند.

اما مشکلات دیگری برای مردان پیش می آید.گاهی امکان دارد به دلایل مختلف ریش فرد شروع به ریختن کند.این امر چندین دلیل دارد که خیلی سرع باید درمان شود.ریزش ریش در مردان اغلب به صورت سکه ای مشهاهده می شود.ریزش ریش در مردان نشان از مشکلات و بیماری هایی در بدن فرد است.با درمان به موقع می توانید از دلیل ریزش ریش جلوگیری کنید که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

دلیل ریزش ریش در مردان

همانند بسیاری از بیماری ها دلیل ریزش ریش هم می تواند عوامل زیادی داشته باشد ما در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم.

دلیل ریزش سکه ای ریشآلوپسی آندروژنتیک

بسیاری از افراد با ریزش مو به دنیا می آیند. آیا می دانستید که حدود 80 درصد از موارد آلوپسی ژنتیکی است؟ اکنون هر دوم مرد و هر چهارم زن از آلوپسی آندروژنیک شکایت دارند – حداقل این چیزی است که آمار می گوید. دلیل ریزش مو ارثی از دیرباز به عنوان شایع ترین علت ریزش مو در نظر گرفته می شود و بیهوده نیست.

اما این فقط بالای سرمان نیست که به دلیل ژنتیک باید با برخی از ریشه های مو خداحافظی کنیم. ریش ما هم درگیر است. بسیاری از مردان لکه های طاس و نازک شدن موهای صورت را خیلی خوب می شناسند.

اما وقتی صحبت از آلوپسی آندروژنتیک به میان می آید، در واقع چه اتفاقی برای ریشه موی ما می افتد؟ ساده است: فولیکول های موی ما نسبت به دی هیدروتستوسترون، که بیشتر به نام DHT یا هورمون ریزش مو شناخته می شود، حساسیت زیادی نشان می دهند. به محض تماس این دو با یکدیگر، اندازه فولیکول ها کاهش می یابد – تا زمانی که در نهایت از بین بروند.

در سنین پایین، حساسیت بیش از حد فولیکول های مو معمولاً هنوز محدود است. با این حال، با افزایش سن بیشتر و بیشتر آشکار می شود. بنابراین، ریزش مو اغلب فقط در بیماران آلوپسی در اواسط دهه 30 یا 40 سالگی رخ می دهد. برخی از مردان شانس کمتری دارند. برای آنها زودتر شروع می شود. گاهی اوقات موهای ریش در اوایل دهه 20 شروع به از بین رفتن می کند.

آلوپسی آره آتا

وقتی ناگهان لکه‌های طاس دایره‌ای به اندازه یک سکه روی سر یا روی ریش‌تان ایجاد می‌شود، می‌توانید بسیار شوکه شوید. به این ریزش موی دایره ای یا آلوپسی آره آتا می گویند.

این یک شکل نسبتاً نادر از ریزش مو است. تنها 1 تا 2 درصد از کل جمعیت تحت تأثیر این الگوی دایره ای ریزش مو قرار دارند. در بیشتر موارد، آلوپسی آره آتا روی موهای سر ایجاد می شود. اما می تواند روی ریش نیز تاثیر بگذارد. در این مورد، پزشکان از آلوپسی باربا صحبت می کنند. علامت تجاری این نوع خاص از آلوپسی این است که فقط در ناحیه صورت ایجاد می شود.

اما آلوپسی آره آتا در واقع چگونه ایجاد می شود؟ کارشناسان معتقدند این یک واکنش خود ایمنی بدن است که بسیار ناگهانی و غیر منتظره ظاهر می شود. سیستم ایمنی بدن ما ناگهان فولیکول های مو را به عنوان اجسام خارجی در نظر می گیرد که باید با آنها مبارزه کند. بنابراین، آنتی‌بادی‌هایی را علیه فولیکول‌های مو «خصمانه» تشکیل می‌دهد. نتیجه: التهاب پوست صورت رخ می دهد که منجر به ریزش ریش می شود.

آلوپسی آره آتا اغلب ثابت می کند که یک فشار عاطفی بزرگ است. نقاط دایره ای متمایز اغلب آنقدر برجسته هستند که ظاهر کلی هماهنگ ریش را کاملاً از بین می برند. در نتیجه، افراد مبتلا بیشتر و بیشتر به منظور پنهان کردن واکنش نادر خود ایمنی، اصلاح کامل را انتخاب می کنند.

استرس روانی

استرس همراه روزانه ماست – چه مربوط به کار باشد و چه شخصی. ما به ندرت در شایسته سالاری خود احساس راحتی می کنیم.

اما نگران نباشید: کمی استرس چیز مهمی نیست. حتی به ما انگیزه می دهد. اما وقتی استرس بر ما غلبه می کند، تبدیل به یک نگرانی می شود. دلیل: سطح استرس بالا به سرعت بر تعادل تستوسترون در بدن تأثیر منفی می گذارد.

هنگامی که سطح استرس در بدن افزایش می یابد، کورتیزول بیشتری ترشح می کند که به عنوان هورمون استرس شناخته می شود. و دقیقا همین هورمون استرس است که می تواند تولید تستوسترون را مهار کند. به یاد داشته باشید: هر چه میزان تستوسترون بدن ما کمتر باشد، خطر ریزش مو و ریش بیشتر می شود.

تغذیه

تو چیزی هستی که می خوری. تا حدودی درست است. اگر بدن ما با ویتامین ها، عناصر کمیاب و اسیدهای آمینه کافی تامین نشود، به سرعت به شکست تبدیل می شود. نتیجه افزایش اسیدیته است که اغلب منجر به از دست دادن ریش می شود.

اما جای نگرانی نیست: به محض تغییر رژیم غذایی، موهای ریش شما بهبود می یابد. اگر مواد مغذی مناسبی را تامین کنید، آن‌ها به شما پری، سرزندگی و درخشش را پاداش می‌دهند.

درمان ریزش ریش در مردان

هنگامی که تشخیص داده می شود ریزش ریش دارند، بسیاری از مردان در ابتدا گیج می شوند. چگونه می توانند موهای سالم و کامل صورت خود را برگردانند؟

خوشبختانه، امیدی وجود دارد: با روش های صحیح، می توانید لوازم جانبی مورد علاقه خود را بازیابی کنید. اما مراقب باشید: قبل از اینکه نکات و ترفندهای ما را امتحان کنید، توصیه می شود با متخصص پوست خود مشورت کنید. در مورد ریزش ریش خود صحبت کنید، وضعیت زندگی خود را توصیف کنید و یک تجزیه و تحلیل مو انجام دهید. پس از آن، هیچ چیز مانع یک درمان موفق نخواهد شد.

دلیل ریزش سکه ای ریشراه های جلوگیری از ریزش ریش در مردان

مراقبت صحیح از ریش
ریش مرتب نه تنها ظاهر خوبی دارد، بلکه خطر ریزش مو را نیز کاهش می دهد. به هر حال، هرچه پوست بهتر آبرسانی شود، گردش خون و تامین مواد مغذی بهتری به فولیکول های مو می شود.

آیا می توانیم اصول مراقبت از ریش را به شما معرفی کنیم؟

ریش خود را مرتباً تمیز کنید – ترجیحاً دو بار در روز. صبح و عصر پوست و مو را با آب ولرم کاملا بشویید. به این ترتیب با کمی تلاش از شر آلودگی ها، میکروب ها و باکتری ها خلاص می شوید.
از محصولات مراقبتی طبیعی استفاده کنید. شامپوی ریش و روغن ریش ایده آل هستند. این نه تنها پوست و موهای شما را تمیز و شاداب نگه می دارد، بلکه آنها را نرم و لطیف نگه می دارد.
در مورد لایه برداری صورت چطور؟ ذرات ساینده ریز به طور قابل اعتماد پوسته های مرده پوست را از بین می برند و به منافذ اجازه تنفس می دهند. این امر خطر گرفتگی را کاهش می دهد. اما مراقب باشید: پوست خود را اغلب لایه برداری نکنید. هر دو هفته یک بار کاملا کافی است. در غیر این صورت، فقط به پوست استرس وارد خواهید کرد.
از محصولات تهاجمی با مواد فعال مصنوعی و عطرها اجتناب کنید. آنها فقط پوست را بی جهت تحریک می کنند.
زمان ماساژ: پوست خود را بیشتر ماساژ دهید. آیا می دانستید که ثابت شده است که حرکات موزون باعث تحریک گردش خون می شود؟ در حالت ایده آل، باید 10 تا 15 دقیقه دو بار در روز وقت بگذارید و اجازه دهید نوک انگشتانتان به آرامی روی سطح پوستتان بچرخد. این حس خوبی نیست؟

راه های رویش مجدد ریش در مردان

در این قسمت سه تا از بهترین روش های رویش مجدد ریش در مردان را برای شما بررسی می کنیم.ولی قبل از آن به این موضوع خیلی دقت کنید.تمام راه های گفته شده یک فرض است که باید بررسی شود.شما ابتدا باید ریشه مشکل را در بدن خود جستجو کنید.تا قبل از برطرف شدن و درمان بیماری داخلی به هیچ عنوان نه دارویی مصرف کنید و نه کاشت انجام دهید.

بدن به صورت طبیعی باید به هورمون ها دستور رویش مو را بدهد.اگر این کار را نمی کند یا آن هرمون در بدن نیست یا دستورات به درستی نمیرسد.حتما با مشاور پوست مجموعه زیبایی آدینا یک جلسه شرکت کنید.اگر راه درمانی باشد ما به شما می گوییم.

فیناستراید

در مورد ریزش مو و ریش ارثی، بسیاری از بیماران مبتلا به کمبود تستوسترون به محصولات حاوی فیناستراید روی می آورند. آنها معمولاً ماده مؤثره را به صورت قرص مصرف می کنند.

فیناستراید با متابولیسم تعامل دارد. به طور دقیق، به اصطلاح 5 آلفا ردوکتاز را در سلول ها فلج می کند. در واقع، دقیقاً همین فرآیند است که هورمون جنسی تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون (DHT) تبدیل می کند که منجر به ریزش مو در آلوپسی آندروژنتیک می شود.

خوب است بدانید: فیناستراید فقط تا زمانی کار می کند که ما آن را مصرف کنیم. به محض قطع مصرف، آلوپسی عود می کند. بنابراین، ماده معجزه آسای تبلیغ شده فقط یک درمان است، نه یک درمان.

ماینوکسیدیل

پزشکان ماینوکسیدیل را برای ریزش موی ژنتیکی به همان اندازه فیناستراید تجویز می کنند. این ماده در ابتدا برای درمان فشار خون بالا در نظر گرفته شده بود. با این حال، به زودی معلوم شد که یک داروی خوش‌آمد برای آلوپسی آندروژنتیک است.

ماینوکسیدیل چه به عنوان فوم، تنتور یا دارو، ریزش مو را به طور پیش از موعد متوقف می کند و حتی اجازه می دهد موهای جدید دوباره رشد کنند. دقیقا چطوری کار می کند؟ کارشناسان بر این باورند که این ماده فعال باعث تحریک گردش خون در پوست سر می شود. این باعث می شود که مواد مغذی بیشتری جذب کند و فولیکول های مو را با منبع بهتری تامین کند.

درست مانند فیناستراید، ماینوکسیدیل یک راه حل طولانی مدت نیست. اثر آماده سازی فقط تا زمانی که بیمار آنها را مصرف کند باقی می ماند. به محض رها شدن، ریزش موی ارثی پیشرفت می کند.

کاشت موی ریش

یک خبر خوب برای شما داریم: درمان ریزش ریش دیگر به محلول های موقتی مانند فیناستراید یا ماینوکسیدیل محدود نمی شود. کاشت ریش یک راه حل دائمی است.

صرف نظر از اینکه ریش سه روزه باشد، ریش کامل یا ریش لب بالایی – کسانی که از ریزش مو رنج می برند و به شدت می خواهند موهای صورتشان قوی و سالم باشد، با این روش حرفه ای دست خوبی دارند. آنها بالاخره طراوت جوانی خود را به دست می آورند و دیگر مجبور نیستند ناخواسته دست به تیغ بزنند تا نقاط طاس را پنهان کنند.

کاشت موی ریش مشابه کاشت موی سر است. همیشه با یک مشاوره شروع می شود. پزشک مسئول در مورد مشکلات، خواسته ها و ایده های بیمار با او صحبت می کند. پس از آن، آنها را در مورد گزینه های پزشکی خود توصیه می کنند. علاوه بر این، آنها شکل ریش جدید را به صورت آزمایشی روی صورت بیمار ترسیم می کنند. این به بیمار کمک می کند تا نتیجه را تجسم کند.

کاشت ریش در محموعه زیبایی آدینا

ما در مجموعه زیبایی آدینا در تهران خدمات کاشت را با بروز ترین روش ها و بهترین متریال برای زیباجویان انجام می دهیم.شاهد این ادعا رضایت صد در صدی تمام زیباجویان در این محموعه است.کاشت ریش مردان یک جراحی سرپایی محسوب می شود.شما با ریش های پر پشت تنها یک روز فاصله دارید.مطمئنا از دیدن نتیجه کار شگفت زده می شود.جالب تر اینکه کاشت ریش در مجموعه آدینا یک درمان همیشگی است.برای تعیین وقت می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره ببرید.ام قبل از آن دلیل ریزش ریش به شما گفته می شود و درمان می شوید.این یک تعهد کاریست که به شما می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید