روش بلفاروپلاستی

آیا عمل افتادگی پلک خطرناک است؟

آیا عمل افتادگی پلک خطرناک است؟

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با یک عمل زیبایی و درمانی صحبت کنیم.خانم مرجان همتی مشاور جراحی زیبایی نکات مفیدی برای شما بازگو می کند. عمل افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی یک جراحی درمانی و زیبایی است.این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به مراقبت ویژه ای ندارد.در ادامه توضیحات خوبی در رابطه با عمل افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی به شما می دهیم.کلیپ انجام جراحی افتادگی پلک که در مجموعه زیبایی آدینا در تهران انجام شده برای شما قرار میگیرد.می توانید برای انجام مشاوره تخصصی با ما تماس بگیرید. در مطلبی در رابطه با مراحل انجام عمل افتادگی پلک در مجموعه زیبایی صحبت شده.

عمل افتادگی پلک چیست؟

عمل افتادگی پلک یا عمل بلفاروپلاستی (BLEF-uh-roe-plas-tee) نوعی جراحی است که پوست اضافی پلک ها را از بین می برد. با افزایش سن، پلک ها کشیده می شوند و عضلات حمایت کننده آنها ضعیف می شوند. در نتیجه، پوست و چربی اضافی می تواند در بالا و زیر پلک شما جمع شود. این می تواند باعث افتادگی ابروها، افتادگی پلک های فوقانی و کیسه های زیر چشم شود. علاوه بر افزایش سن، افتادگی شدید پوست اطراف چشم می تواند دید جانبی (دید محیطی) به ویژه قسمت های فوقانی و بیرونی میدان بینایی را کاهش دهد. بلفاروپلاستی می تواند این مشکلات بینایی را کاهش داده یا از شر آن خلاص کند. این جراحی همچنین می تواند چشم ها را جوان تر و هوشیارتر نشان دهد.

عمل افتادگی پلکعمل بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

عمل افتادگی پلک برای افرادی که چنین نشانه هایی در پلک خود دارند مناسب است. بلفاروپلاستی ممکن است گزینه ای برای موارد زیر باشد:

گشاد یا افتادگی پلک بالایی,پوست اضافی پلک های بالایی که تا حدی دید محیطی را مسدود می کند,پوست اضافی در پلک پایین,کیسه های زیر چشم
بلفاروپلاستی را می توان همزمان با عمل دیگری مانند لیفت ابرو، لیفت صورت یا لایه برداری پوست انجام داد.

سن مناسب برای بلفاروپلاستی چند سال است؟

به مرور زمان و افزایش سن افراد امکان دارد دچار افتادگی پلک شوید.اما امکان دارد بر اثر حوادث و یا به صورت ژنتیکی عضلات اطراف پلک ضعیف شوند و توانایی نگه داشتن پوست را از دست بدهند.حتی برخی افراد پوست بالایی پلک بزرگی دارند.اما در کل باید بدانید این عمل می تواند جنبه درمانی داشته باشد.ضمن اینکه می تواند زیبایی خاصی به چهره بدهد و شما را چند سال جوان تر نشان دهد.اما نکته مهم و اساسی در این عمل سن زیبا جو است.نمی توان در سنین پایین این عمل را انجام داد.سن مناسب برای این عمل 35 سال به بالا می باشد.مگر در موارد خاص.چون با گذشت زمان پوست کش می آید و امکان دارد دوباره به عمل نیاز داشته باشد.

آیا بلفاروپلاستی خطرناک است؟

این عمل در دسته عمل های سرپایی قرار میگیرد.اما مانند هر عمل جراحی شما باید تمام مراحل مراقبی قبل عمل و حین عمل و بعد عمل را به درستی و منظم انجام دهید.طی یک تحقیق اعلام شد افرادی که سه مرحله مراقبت قبل عمل و در حین عمل و بعد از عمل را به درستی و منظم انجام داده اند تا 20 درصد نتایج بهتری گرفته اند. البته بیشتر این مراقبت ها باید در کلینیک و توسط متخصص انجام شود. شاید دلیل تفاوت قیمت در خدمات کلینیک ها به دلیل همین تفاوت در خدمات و مراقبت هاست.البته باید بدانید همیشه قیمت بالا دلیل بر خدمات بهتر نیست.ما در جلسه مشاوره رایگان تمام این مراحل را برای شما تشریح می کنیم.شما باید در جریان تمام مراحل باشید و حتی درباره مدل زیبایی مد نظر خود اطلاعاتی به ما بدهید.البته بهتر است بدانید میزان رضایت افرادی که به خانم همتی اعتماد کردند خیلی بالاست.عوارض این عمل نشانه های زیر را دارد:

  • عفونت و خونریزی
  • چشم های خشک و تحریک شده
  • مشکل در بستن چشم یا سایر مشکلات پلک
  • جای زخم قابل توجه
  • آسیب به عضلات چشم
  • تغییر رنگ پوست
  • تاری دید موقت یا به ندرت از دست دادن بینایی
  • نیاز به جراحی بعدی

مراقبت های قبل و حین عمل و بعد عمل شامل چه مواردی است؟

همان طور که گفتیم تمام عمل های جراحی سه مرحله دارد.مراقبت های قبل عمل و حین عمل و بعد از عمل.تمامی این مراحل در نتیجه کار موثر است و باید دقیق انجام شود.در ادامه به این مراحل اشاره می کنیم.

قبل از عمل

بلفاروپلاستی معمولاً به صورت سرپایی انجام می شود. ممکن است داروهایی مانند تزریق به پلک‌ها برای بی‌حس کردن پلک‌ها و داروهایی از طریق IV برای کمک به آرامش شما تجویز شود.

در طول روش

برای پلک های فوقانی، جراح در امتداد چین پلک برش می دهد. جراح مقداری پوست، ماهیچه و احتمالاً چربی اضافی را برمی دارد. سپس جراح برش را می بندد.

در پلک پایینی، جراح برشی را درست زیر مژه ها در چین طبیعی چشم شما یا داخل پلک پایین ایجاد می کند. جراح چربی اضافی، ماهیچه ها و پوست افتاده را برمی دارد یا دوباره توزیع می کند. سپس جراح برش را می بندد.

اگر پلک بالایی شما نزدیک مردمک شما افتاده باشد، جراح ممکن است بلفاروپلاستی را همراه با روشی به نام پتوز (TOE-sis) انجام دهد. پتوز برای بلند کردن پلک و همچنین برداشتن پوست اضافی پلک طراحی شده است.

بعد از عمل

پس از جراحی، شما مدتی را در اتاق ریکاوری می گذرانید که کارکنان آن شما را از نظر عوارض تحت نظر دارند. می توانید بعد از آن روز برای بهبودی در خانه ترک کنید.

عمل افتادگی پلکعوارض بعد از عمل چیست؟

تاری دید ناشی از پماد روان کننده ای که روی چشم های شما زده می شود
اشک چشم
حساسیت به نور
دوبینی
پلک های پف کرده و بی حس
تورم و کبودی شبیه به سیاهی چشم
درد یا ناراحتی
مراحل زیر را برای کمک به بهبودی پس از جراحی انجام دهید مگر اینکه جراح دستورالعمل های متفاوتی به شما بدهد.

بعد از عمل جراحی پلک اصلا این کارها را انجام ندهید

به مدت یک هفته هر کاری سنگین انجام ندهید – از بلند کردن اجسام سنگین، شنا، دویدن یا ایروبیک خودداری کنید.
دود نباید به چشم شما برود.
چشمان خود را نمالید.
برای حدود دو هفته از لنزهای تماسی استفاده نکنید.
آسپرین، ایبوپروفن (Advil، Motrin IB، دیگران)، ناپروکسن سدیم (Aleve، دیگران)، ناپروکسن (Naprosyn) و سایر داروها یا مکمل های گیاهی که می توانند خونریزی را افزایش دهند مصرف نکنید.

اگر نشانه های زیر را بعد از عمل دیدید حتما متخصص را در جریان بگذارید.

تنگی نفس
درد قفسه سینه
ضربان قلب غیر معمول
چشم درد شدید جدید
خون ریزی
مشکلات بینایی

عمل افتادگی پلکنتیجه گیری کلی

بسیاری از افراد با توجه به بودجه خود به متخصص جراح مراجعه می کنند.اما سوال این است که آیا قیمت بالای خدمات دلیل بر بهترین نتیجه است؟برای انتخاب بهترین کلینیک برای انجام عمل افتادگی پلک باید نمونه کارها را باهم مقایسه کنید.پیشنهاد می کنیم به پیج ما در اینستاگرام سر بزنید و لایو های جراحی و نظر زیباجویان در حین عمل و بعد عمل را به دقت ببینید.حتما در تصمیم گیری برای انتخاب کلینیک به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید