کاشت مو

مراقبت بعد از کاشت مو

خلاصه مطلب مراقبت های بعد از عمل کاشت مو

در این مطلب قصد داریم تا شما را با تمام مراحل مراقبت بعد از جراحی کاشت مو در مجموعه آدینا تهران آشنا کنیم. این مطلب توسط خانم همتی جمع آوری و نوشته شد. خانم همتی به عنوان مشاور زیبایی در مجموعه آدینا تهران فعالیت می کنند. تمام مراحل جراحی شما از قبل از عمل تا مراقبت های بعد از جراحی زیر نظر ایشان است. شما برای کاشت مو در ابتدا باید در جلسه حضوری رایگان مشاوره با خانم همتی شرکت کنید. سپس باید تمام توقعات خود را از این جراحی برای ایشان بیان کنید. باید تعیین کنید که چه تراکم کاشتی مد نظر شما است. خانم همتی با توجه به اطلاعات از زمینه بیماری شما و بانک موی شما نظرات خود را در رابطه با نتیجه عمل بیان می کند. در صورت توافق وقت جراحی تعیین می شود. از این لحظه به بعد شما تحت نظر هستید. باید یک سری اقدامات را قبل از جراحی کاشت مو انجام دهید. لیست این اقدامات توسط خانم همتی به شما داده می شود. چند ساعت قبل باید در کلینیک حاضر شوید. یک سری بررسی های قبل از جراحی روی شما انجام می شود و شما برای عمل کاشت مو آماده می شوید. تمام مراحل جراحی کاشت مو در مطلب دیگری بیان کردیم. اما نکته اصلی مراقبت بعد از کاشت مو است. شما باید تمام دستورات خانم همتی را مو به مو انجام دهید. ماه اول بعد از کاشت خیلی حساس است. اما نتیجه نهایی کاشت مو بع از یک سال کامل می شود. در این یک سال باید دائم و در زمان های مشخص با خانم همتی در راتباط باشید. برای دریافت مشاوره رایگام می توانید از طریق چت آنلاین سایت مستقیم با ایشان در ارتباط باشید.

بعد از کاشت مو چه داروهایی تجویز می شود ؟

  • کپسول آنتی
  • شیاف دیکلوفناک
  • پمادتتراسایکلسن
  • کپسول بکمپلکس
  • کپسول تقویت مو
  • محلولی که برای شما تجویز شده

در ادامه به توضیح دلیل و زمان استفاده از این داروها می پردازیم. همچنین با نحوه حمام کردن و مراقبت های بعد از کاشت مو آشانا می شوید.

مراقبت بعد از کاشت مودلیل استفاده از دارو بعد از کاشت مو چیست ؟

-کپسول آنتی بیوتیک هر ۸ ساعت استفاده شود.
-شیاف دیکلوفناک یا مسکن کدئین در صورت درد استفاده شود،قرص ستریزین در صورت خارش استفاده شود.
از پمادتتراسایکلسن روزی ۱ مرتبه در ناحیه ی برداشت استفاده شود.
به دلیل تزریق بی حسی به سر شما ممکن است تا مدت ۶ ماه شما احساس بی حسی رو در کل سر داشته باشید .
بعد از اتمام داروهای تجویز شده توسط پزشک ۳ دارو برای شما باقی میماند که طولانی تر باید ادامه پیدا کند.
۱:کپسول بکمپلکس (تا۵ماه)
۲:کپسول تقویت مو نظیر ولمن ،هیر ویت ،فیتو و یا …. (تا یکسال )
۳:محلولی که برای شما تجویز شده (تایکسال)
محلول تقویت مو از روز ۱۴ ام روزی یکبار روی پوست تمیز فقط به مقداری که سطح پوست مرطوب شود به همراه ماساژ با نوک انگشت به مدت ۲ دقیقه استفاده شود.

مراقبت بعد از کاشت موچند روز بعد از کاشت مو میتوان حمام کرد ؟

در ۲ هفته ی اول بعد از کاشت مو در صورت خارش ناحیه ی کاشته شده جهت کنترل خارش سر فقط از قرص نامبرده استفاده شود.
استحمام شما از ۴۸ ساعت بعداز اتمام کاشت به روشی که اشاره میکنیم آغاز میشود. شما در ۲ هفته ی اول بعد از کاشت مو هر روز باید حمام کنید به این صورت که با فشار آب خیلی خیلی کم (یا به وسیله ی اسپری اب پاش )ناحیه ی کاشته شده را مرطوب کنید سپس شامپو مخصوص کاشت مو که به صورت کف هستش(یا شامپوی بچه را که خودتان در ظرفی به صورت کف درست کرده اید) روی ناحیه کاشت میریزید و ۳ دقیقه زمان دهید تا روی پوست سر باقی بماند سپس با فشار آب خیلی کم یا به وسیله ی اسپری ابپاش کف را شستشو بدید. این نوع شستشو برای ناحیه کاشته شده میباشد ناحیه برداشت شده باید کاملا دست بکشید و خوب شستشو داده شود. بعد از اتمام استحمام سر شما فقط توسط دمای محیط خشک شود.

14 روز بعد از کاشت مو چه اتفاقی می افتد ؟

در ۱۴ روز اول باد از کاشت مو دوران طلایی شکل گیری ریشه ی موهای کاشته شده میباشد در این دوران هیچ ضربه ای به سر وارد نشود. اگر پشت سر در ناحیه ی برداشت از روش جراحی برای شما استفاده شده است بین ۱۰ تا ۱۴ روز برای کشیدن بخیه اقدام کنید.
-روز ۱۴ بعد از عمل گرافت ها و ریشه ها کامل شکل گرفته،دوره ی ریزش شروع شده و موها در میرن در فاز استراحت و خواب بعد از ۲ ماه،۲ ماه و نیم شروع به رشد میکنن و این فرایند تا ۹ ماه زمان میبره.
در روز ۱۴ بعد از کاشت زمان شستشوی کامل سر شماست و پاک کردن دَلمه ها و پوسته های خشک شده روی سر رسیده است.
 در این روز با کمک روغن بادام تلخ کل ناحیه کاشت رو چرب کنیدو پس از آن به مدت نیم ساعت کل سطح کاشته شده را ماساژ های دورانی دهید.
اصلا نگران نباشید چون ریشه زیر سطح پوست شکل گرفته و موهایی که در این مرحله ریزش پیدا میکند ساقه های خشک شده میباشد.
پس با دقت کامل این مرحله را انجام دهید.
همچنین بعد از این تاریخ حمام کردن شما مثل گذشته میباشد میتوانید به سر خود دست بزنید و حتی زیر دوش مستقیم بروید.
بعد از ۱۴ روز بهترین شامپو برای شماشامپوی مناسب موهای خود اما بدون سولفات است(مثلا شامپو‌مناسب‌موهای خشک بدون سولفات) که از داروخانه اقدام به تهیه کنید.

در دوران مراقبت بعد از کاشت مو چه کارهایی نباید انجام دهیم ؟

در دوران مراقبت بعد از کاشت مو یکسری کارها نباید انجام بگیرد. هم چنین باید اقداماتی را برای تقویت موهای جدید انجام دهید. این مدت به اندازه ای حساس است که می تواند تا 40 درصد در نتیجه جراحی موثر باشد. با توجه به مطالعه روی تمام زیباجویان که در مجموعه آدینا تهران جراحی کاشت مو انجام دادند افرادی که تمام دستورات را مو به مو انجام دادند بعد از یک سال نتیجه خیلی بهتری نسبت کسانی که رعایت نکردند گرفتند. در ادامه به تمام ادقاماتی که طی این یک سال باید انجام دهید اشاره می کنیم.
  • از مصرف از سیگار،قلیان تا ۸ ماه خودداری کنید.
  • از مصرف مشروبات الکلی تا یک‌ هفته خودداری کنید.
  • -ا ۱ هفته سعی کنید آب هویج ،آب کرفس،آناناس،میوه جات سبزیجات زیاد استفاده کنید و از غذاهای کم نمک استفاده کنید.
  • در یک‌هفته ی اول بعد از عمل هنگام خواب حتما باید به حالت طاق باز باشید و همچنین زیر سر شما هنگام خواب باید بلند تر باشد و استفاده از بالشت دور گردنی(بالشت یو) همچنین در روند بهبود تورم شما کمک میکند.تا یک هفته از خوابیدن به حالت به پهلو و یا روی شکم خودداری کنید.
  • ۲۴ ساعت بعد از عمل ناحیه پیشانی و دور چشم از کمپرس سرد استفاده میکنید و پس از آن در صورت تورم از کمپرس گرم استفاده کنید.
  • از انجام حرکات سنگین ورزشی تا ۲ ماه خودداری کنید.
  • حرکات سبک ورزشی همچنین پیاده روی بعد از ۳ هفته مانعیت ندارد.
  • از بلند کردن جسم سنگین بیشتر از ۵ کیلو تا ۱ هفته خودداری کنید.
  • از فعالیت هایی که تعریق شما را افزایش میدهد تا ۱ هفته خودداری کنید.
  • استخرحاوی مواد کلر تا ۲ ماه ممنوع است.

مراقبت بعد از کاشت مومراقبت های 14 روز اول بعد از کاشت مو

  • از روز ۵ تا روز ۱۴ ام ممکن است روی سطح کاشته شده ترک مشاهده کنید امری کاملا طبیعی است.
  • از روز اول تا روز‌چهاردهم به وسیله ی اسپری اب پاش و اب جوشیده ی خنک شده روزی ۵ مرتبه سطح کاشت را مرطوب نگه دارید.
  • در ۲ هفته ی اول هر صبح بعد از بیدار شدن حتما عکس از ناحیه ی کاشته شده برای مشاور خودتون ارسال کنید.

تعیین وقت مشاوره رایگان از خانم همتی

انتخاب کلینیک زیبایی از مهمترین عواملی است که در نتیجه جراحی شما تاثیر می گذارد. بسیاری از تبلیغات خدمات خود را با کمترین قیمت ارائه می کنند .اما سوال اصلی اینجاست. آیا در جراحی های ارزان زیبایی از مواد درجه یک و کادر درمان متخصص برای شما استفاده می شود؟ ارائه خدمات اینچنینی مانند استفاده از مواد و لوازم جراحی درجه یک کارد درمان متخصص و از همه مهمتر کلینیک مجهز هزینه بر است. پس باید به خدمات کلینیک زیببایی از قبل جراحی تا یک سال بعد دقت کنید. ما در مجموعه آدینا ضمانت نامه کتبی به شما ارائه می کنیم. طبق این ضمانت نامه شما تا یک سال زیر نظر خانم همتی هستید. در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی باید خیلی سریع ایشان را در جریان بگذارید تا اقدامات لازم را انجام دهند. جهت معاینه و هر گونه سوال بعد از کاشت مو با مجموعه در از طریق چت انلاین با ما در تماس باشید. در نهایت سپاسگذاریم مجموعه ی ما رو برای انجام خدماتتون انتخاب کردید . نظرات خود را در رباطه با خدمات آدینا در پایان همین مطلب بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید