کاشت ابرو

اقدامات قبل عمل کاشت مو / ابرو / بلفارو در مجموعه آدینا

اقدامات قبل هر عمل در مجموعه آدینا

گاهی شما مجبور می شوید برای یک بیماری یا برای جنبه زیبایی عمل جراحی انجام دهید. عمل های جراحی یا به صورت سرپایی یا با انجام بیهوشی انجام می شود. منظور از عمل جراحی سرپایی استفاده از داروی بیحسی موضعی به جای بیهوشی است. بیشتر عمل های جراحی زیبایی سرپایی می باشد. شما می توانید بعد از اتمام جراحی به منزل مراجعه کنید. در نظر داشته باشید انجام کوچکترین عمل جراحی هم به مراقب های قبل عمل و بعد از عمل نیاز دارد. انجام این مراقبت ها در نتیجه جراحی تا 40 درصد تاثیر دارد. به نظر می رسد باید برای نتیجه بهتر یک برنامه ریزی دقیق داشت. برنامه ریزی اقدامات قبل و بعد از عمل بر عهده کلینیک و مجموعه زیبایی است. در مجموعه آدینا ما تاکید زیادی برا این موضوع داریم شاید بتوان گفت دلیل نتیجه های خوب و رضایت زیباجویان در مجموعه آدینا همنی است. از این رو خانم همتی به عنوان مشاور زیبایی شما در مجموعه آدینا تهران تمام این اقدامات قبل و بعد از عمل زیبایی را در یک مطلب کامل توضیح می دهد.

در ادامه به تمام اقدامات قبل و بعد از عمل زیبایی کاشت مو ابرو و بلفاروپلاستی اشاره می کنیم. برای دریافت وقت مشاوره رایگان می توانید از طریق چت انلاین سایت با خانم همتی در ارتباط باشید. در مطلب دیگری در رابطه با داروهایی که بعد از عمل باید مصرف کنید صحبت می کنیم. برای دیدن تغییرات قبل و بعد از عمل های انجام شده در آدینا می توانید در قسمت منو وارد نمونه کارهای شوید.

منظور از مراقبت های قبل از عمل چیست ؟

همان طور که گفتیم قبل از انجام عمل جراحی به مراقبت های زیادی نیاز دارید. این مراقبت ها در قالب یک سری اقدامات انجام می شود. با توجه به وضعیت بیماری های پیش زمینه ای زیباجو داروهایی باید مصرف کنید. هم چنیین یکسری دارو و مود غذایی نباید مصرف کنید. در ادامه به تمام این موارد اشاره می شود. البته در مجموعه آدینا اقدامات هر فردی با دیگری متفاوت است. خانم همتی برای هر فردی برنامه ای خاص طراحی و اجرا می کند. به موارد زیر به دقت توجه کنید و مو به مو انجام بدهید. حداقل دئ هفته قبل عمل باید این اقدامات را انجام دهید.

  • قبل از عمل کاشت مو داروهایی از قبیل آسپرین،ویتامین E ،ویتامینk و همچنین مصرف سیر و پیاز قطع شود.
  • مصرف مشروبات الکلی و سیگار و قلیان قطع شود
  • چند شب قبل از عمل از مصرف گوشت قرمز و مواد غذایی خون ساز پرهیز کنید
  • شب قبل از عمل خود حمام کنید
  • صبح روز عمل صبحانه کامل بخورید(بجز غذاهای چرب مانند کله پاچه)
  • همراه با خود نیاورید
  • روز عمل لباس دکمه دار بپوشید
  • قبل و بعد از عمل رانندگی نکنید

اقدامات قبل عملمراقبت های قبل از عمل بلفاروپلاستی چگونه است ؟

در ادامه، مهمترین اعمالی که می‌توان در ارتباط با مراقبت های قبل از عمل بلفاروپلاستی انجام داد را در موارد زیر خلاصه کرده ایم.

  • یک هفته قبل از عمل از مصرف آسپرین‌ها، ایبوپروفن‌ها (Advil، Motrin)، ناپروکسن ها (Aleve) و یا سایر داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی خودداری کنید. توجه کنید که ویتامین E و برخی از مکمل‌های گیاهی نیز حاوی مواد ضد التهابی هستند.
  • یک هفته قبل از انجام عمل، سیگار نکشید. مواد موجود در نیکوتین و دود تنباکو می توانند بهبودی پس از عمل را به تاخیر انداخته و منجر به بروز زخم شوند.
  • دو هفته قبل از جراحی از برخورد تابش مستقیم نور خورشید به پلکتان جلوگیری کنید. برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های مضر خورشیدی به پوست پلک، ما به شما استفاده از ضد آفتاب‌های SPF 30 یا بالاتر را توصیه می‌کنیم.
    استفاده از کرم های ضد آفتاب برای جلوگیری از برخورد اشعه های مضر خورشید به پوست، یکی از مراقبت های قبل از عمل بلفاروپلاستی.
  • خرید دارو های مورد نیاز برای تسریع روند بهبودی. توجه کنید که در اینجا منظور ما دارو های مورد نیاز تجویز شده‌ پس از جراحی توسط پزشک نیست. در این جا منظور از دارو های مورد نیاز، اقلام بدون نسخه است. به طور مثال دارویی مثل “Sinecch” که یک مکمل گیاهی می باشد و به کاهش تورم و کبودی ناشی از عمل کمک می کند.
  • بعد از نیمه شب روز قبل از جراحی از خوردن و یا آشامیدن (حتی آب) خودداری کنید.دو‌ساعت قبل از جراحی از خوردن یا آشامیدن حتی آب خودداری کنید.
  • ترتیبی دهید که شخصی پس از عمل، شما را از بیمارستان به خانه تان برساند. توجه کنید که شما پس از عمل بلفاروپلاستی اجازه‌ی رانندگی و یا ترک بیمارستان به صورت تنهایی را نخواهید داشت. این موضوع به این دلیل است که پس از عمل شما تحت تاثیر دارو‌های بیهوشی و یا بی حسی پس از عمل خواهید بود. ترتیبی دهید که شخصی از نزدیکانتان در 24 ساعت اول پس از عمل در کنار شما بماند.

مراقبت های بعد از عمل کاشت ابرو

کپسول آنتی بیوتیک طبق دستور پزشک مصرف شود.
در صورت احساس خارش در ناحیه ابرو و یا ناحیه ی برداشت مو قرص ستریزین مصرف شود. تحت هیچ شرایطی ابرو هارو نخارونید.
ابروهای کاشته شده ی شما بعد از گذشت ۱۴ روز در فاز ریزش قرار میگیرد و ممکن است درصدی از ابروهای شما و یا تمام ابرو های شما در فاز ریزش قرار بگیرد،این روند جزئی از درمان شما است و کاملا طبیعی است.
ابروهایی که در فاز ریزش قرار بگیرند از ماه چهارم شروع به رشد کرده و‌ممکن است روند رشد تا یک سال ادامه داشته باشد.
در دو‌هفته ی اول ممکن است به دلیل خشک شدن چربی اطراف ریشه ی مو شاهد پوسته های سفید درابرو باشید.
پوسته های خشک‌ شده ی داخل ابرو در روز چهاردهم باید از پوست شما پاک شود؛برای انجام این کار میبایست با روغن بادام تلخ کل ابرو ها رو مرطوب کنید،بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با شانه ی مخصوص ابرو کل ابرو ها رو منظم در جهت خواب ابرو شانه کنید.این روند را نیم ساعت ادامه دهید پوسته های چسبیده به ساقه ی ابرو را تمیز کنید.

چگونه بعد از انجام عمل کاشت ابرو حمام کنیم ؟

هنگام استحمام شامپو مخصوص شستشو به مدت ۲ هفته استفاده کنید
۴۸ ساعت بعد از کاشت ابرو به مدت ۲ هفته به این شیوه حمام کنید:سر را با شامپوی روزانه خود به این صورت که سر را عقب بگیرید تا کف شامپو سر روی ابروهانریزد
و سپس ابرو ها رو با کمی اب گرم که داخل اسپری ریخته شده مرطوب کنید شامپو مخصوص ابروی کاشته شده و یا شامپو بچه را که به کف تبدیل کرده اید را روی ابرو ها اسپری کنید و بعد از ۳ دقیقه آهسته و با فشار اب خیلی کم (قطره ای) شستشو دهید که کف از روی ابرو پاک شود،بعد از استحمام با یک دستمال تمیز و یا گاز استریل خیلی آهسته روی ابرو بگذارید و با فشار دست خیلی آهسته سعی کنید ابرو ها رو خشک کنید.
این روند فقط برای ۱۴ روز پس از عمل میباشد بعد از دو هفته به صورت عادی شستشو دهید .
شما از روز چهاردهم قادر به انجام کوتاهی ابروهایتان هستید.
برای کوتاه کردن ابروهایتان به وسیله ی شانه ی ابرو و‌قیچی خیلی تیز همانند کوتاه کردن ابروهای عادی این کار را انجام دهید.
ابروهای کاشته شده حداقل هفته ای ۲ مرتبه احتیاج به کوتاهی و مرتب کردن دارد.
سعی کنید تا یکسال هر روز پوست پیشانی و‌ابروهایتان را به همراه شامپو بچه شستشو دهید.
بعد از گذشت ۶ ماه میتوانید از مواد لیفت ابرو برای لیفت کردن و همچنین رنگ ابرو(رنگ ابروی بدون سولفات) برای رنگ ابرواستفاده کنید
اقدامات قبل عمل

استفاده از داروهای تقویتی برای رشد بیشتر ابرو

محلول تقویتی ابرو(سریتا،اکسیلیا،ام2،….) از روز ۱۰ ام به مدت ۹ ماه استفاده شود.
هنگام استفاده از محلول تقویت ابرو مایع تقویت ابرو باید ناحیه ی ابرو را مرطوب کند.
شیاف دیکلوفناک و یا قرص کدئین در صورت درد مصرف کنید.
یک هفته بعد ازعمل کاشت ابرو از ایجاد رابطه ی جنسی خودداری کنید.
دو هفته بعد از کاشت ابرو از فعالیت های شدید و سنگین مثل ورزش و یا بلند کردن جسم سنگین خودداری کنید.
بعد از گذشت یکماه میتوانید فعالیت ورزشی خود را آغاز کنید.
از استعمال دخانیات (سیگار و‌قلیان) تا پنج ماه بعد از عمل خودداری کنید.
از مصرف مشروبات الکلی تا یک هفته بعد از عمل خودداری کنید.
در ۳روز اول بعد از عمل‌از تغذیه های خونساز خودداری کنید.
بهترین تغذیه برای شما در دو هفته ی اول بعد از عمل:مصرف مایعات و میوه جات سبزیجات میباشید.
کپسول تقویتی بکمپلکس را تا ۵ ماه شبی ۱ عدد مصرف کنید.
کپسول تقویت مو را تا ۹ ماه پس از کاشت شبی ۱عدد مصرف کنید
پماد تتراسایکلین تا یک هفته ناحیه ی برداشت مو زده شود .
در صورت تجویز پماد استراتادرم توسط پزشک،ژل را از روز ۱۰ خیلی کم روی ناحیه کاشت شده استفاده کنید.

نحوه خوابیدن بعد از کاشت ابرو چگونه است ؟

بعد از کاشت ابرو برای خوابیدن به مشکل می خورید. تا مدتی باید برای خوابید مواردی را رعایت کنید. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم.

  • در ۱۴ روز اول هیچ ضربه ،آسیب به ابرو ها نزنید.
  • دو شب اول هنگام خواب زیر سر بلند تر باشه.
  • ۲۴ساعت اول روی چشم ها و روی پیشانی کمپرس سرد و بعد از آن در صورت تورم کمپرس گرم بذارید.
  • روز ۱۴ بعد از عمل بخیه ها کشیده شود.
  • شما از ماه دوم تا ماه نهم هفته ای ۲ الی ۳ شب هنگام خواب ابروها رو با روغن بادام تلخ چرب کرده،شانه کرده روی خواب ابرو ها و با هدبند ببندید ،این کار باعث شده کمک کنید به ابرو ها تا با خواب خیلی طبیعی تر رشد کند. شما این کار را در روز و‌به مدت ۵ ساعت هم میتوانید انجام دهید.
اگر بعد از کاشت ابرو قسمتی از تتوی شما از ناحیه ی کاشت مشخص باشد بعد از گذشت ۶ ماه میتوانید اقدام به پاک کردن تتو کنید.
اگر قبل از کاشت ابرو شما تتو روی ‌پوست ابرو داشتید حتمااز ترمیم‌کننده بعد از کاشت ابرو‌استفاده کنید.
به این صورت:
پماد ترمیم کننده نظیر استراتامد یا هر ترمیم کننده ی مشابه از روز ۱۵ تا ۳۰ ام بعد از کاشت ابرو در ناحیه ی کاشته شده استفاده شود.
تا ۶ ماه از هیچ‌مواد آرایشی حتی کرم مرطوب کننده در ناحیه ی ابرو و پیشانی استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی:

عمل بلفارو پلاستی یا همان جراحی و تخلیه قبقب به مراقبت قبل و بعد از عمل ویژه ای نیاز دارد. برای همین برخی موارد را برای شما جمع آوری کردیم تا به مشکل نخورید.
  •  بعد از ترخیص از بیمارستان از عینک آفتابی استقاده شود زیرا ممکن است به نور آفتاب حساس باشید.
  •  برخی از افراد از تار شدن دید در ساعات اولیه بعد از عمل بلفاروپلاستی احساس نگرانی می کنند؛ در صورتی که این تاری به دلیل پمادی است که در حین عمل استفاده شده است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد و بعد از چند ساعت مرتفع می گردد.
  • در ۳ یا ۴ روز ابتدایی بعد از عمل لازم است که استراحت کامل داشته و از انجام فعالیت های سنگین خودداری شود.
  • حداقل تا دو هفته بعد از جراحی پلک نباید از لنز استفاده کنید؛ ولی استفاده از عینک محدودیتی ندارد.
  •  تا۱۰ روز بعد از عمل بلفاروپلاستی نباید خیلی خم شده و یا وسایل سنگین (بیشتر از چهار کیلوگرم) بلند کنید.
  •  تا دو هفته بد از جراحی پلک نباید از کرم و یا لوازم آرایشی مربوط به اطراف چشم مانند خط چشم، ریمل، سایه چشم و یا کرم پودر در اطراف چشم استفاده کنید.
  • مصرف سیگار و قلیان قبل و بعد از هر عمل جراحی مضر است زیرا در روند بهبود زخم ها اختلال ایجاد می کند. بهتر است تا ۲ هفته یعد از عمل پلک سیگار و قلیان نکشید.
  • خشکی چشم یکی از عوارض شایع بعد از جراحی پلک است که با استفاده از قطره اشک مصنوعی که توسط پزشک تجویز می شود، به راحتی کنترل خواهد شد.
  • تا زمانی که پانسمان بر روی چشم دارید، نباید حمام رفته و پانسمان ها خیس شود؛ در نتیجه باید تا چهار روز تحمل کرده و بعد از چهار روز به حمام رفته چسب پشت پلک را خیس کرده بعد از پنج دقیقه چسب را باز کرده و ناحیه ی بخیه را با شامپو بچه شستشو دهید.
  •  شما می توانید بعد از ۲ تا ۳ روز  به محل کارتان رفته و فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید؛ تنها باید از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید.

تغذیه بعد از عمل بلفاروپلاستی

تغذیه یکی از مهمترین مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی (عمل جراحی پلک) است؛ در این مدت (۳روز اول) باید به اندازه کافی مایعات مصرف کنید. از جویدن غذاهای سفت و یا لقمه های بزرگ که سبب فشار آمدن به صورت می شود، خودداری کرده و در نتیجه بهتر است سعی کنید غذاهای نرم با لقمه های کوچک میل کنید. مصرف سبزیجات و میوه های تازه می تواند اثر داروهای مسکن و کم تحرکی را بر سیستم گوارش کاهش دهد.
اقدامات قبل عمل

کارهایی که بعد از عمل بلفاروپلاستی نباید انجام داد:

  • تا ۱ هفته سیگار نکش
  • تا ۱ ماه ورزش سنگین نکن
  • تا دو هفته روی شکم نخواب
  • تا ۱ هفته رابطه جنسی ممنوع
  • تا ۱ ماه از لوازم ارایشی استفاده نکن
  • تا ۲ روز چسب پلکت رو باز نکن
  • تا دوروز غذاهای خون ساز نخور
  • تا یک ماه بوتاکس نزن
  • زودتر از ۱ هفته بخیه ات رو‌نکش

استراحت و نحوه خوابیدن بعد از بلفاروپلاستی چگونه است؟

از آنجا که بلفاروپلاستی در اطراف چشم که پوست بسیار حساسی دارد، احساس تاری دید و دوبینی ممکن است بروز کند که این مسئله جای هیچ نگرانی ندارد و بعد از مدتی برطرف می گردد. مسئله ای که در مراقبت های قبل و بعد از عمل بلفاروپلاستی اهمیت بالایی دارد نحوه خوابیدن و استراحت کردن است. در دوران نقاهت این عمل جراحی باید به پشت (طاق باز) خوابید تا فشاری بر صورت وارد نشود. همچنین باید در طول استراحت، سر را بالاتر قرار دهید تا زاویه ۴۵ درجه با بدن پیدا کند و در نتیجه تورم صورت کاهش پیدا کند. این مسئله در رابطه با بسیاری از عمل های جراحی زیبایی صورت همانند عمل بینی نیز صدق می کند.

اقدامات قبل عملانجام چک آپ رایگان تا یکسال در آدینا تهران

در این مطلب سعی کردیم تمام شما را با تمام اقدامات لازم قبل و بعد از عمل جراحی زیبایی آشنا کنیم. این اقدامات به صورت کلی مطرح شد. باید بدانید برای همه مناسب نیست. ما در مجموعه آدینا برای هر فردی برنامه مخصوص طراحی و اجرا می کنیم. شما بعد از مراجعه به آدینا تا یک سال زیر نظر مستقیم خانم همتی هستید. باید تا یک سال برنامه خود را رعایت کنید و نتیجه را به صورت آنلاین با خانم همتی چک کنید. برای اینکه زیبا جو از نتیجه کار مطمئن باشد قبل از انجام جراحی یک ضمانت نامه به شما می دهیم. متن دقیق این ضمانت نامه در مطلب دیگری قرا دارد. می توانید این ضمانت نامه را مطالعه کنید. دوستانی که قصد انجام عمل زیبایی دارند می توانند در یک جلسه مشاوره حضوری رایگان شرکت کنند. برای این کار می توانید از طریق چت آنلاین سایت با خانم همتی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید